نام درس: اقدام پژوهی (روش تحقیق)

ابراهیم علی پور

هدف درس: دانشجو یاد بگیرد هنگامی که درگیر مسئله یا مشکلی شود برای کاهش مشکل یا حل مسئله تحقیق انجام دهد. در این درس تاکید بر پژو هش های توصیفی علی مقایسه ای و همبستگی است.

بشر از بدو پیدایش، تا به حال به دنبال ناشناخته ها بوده و برای رسیدن به مجهولات تلاش های فراوانی می کرده است و ذهن انسان برای دستیابی به ناشناخته ها آرام نمی گرفته و نمی گیرد. حتی عده ای از دانشمندان زیست شناس معتقدند که ذهن انسان از بدو تولد تا مرگ، در خواب و در بیداری مشغول فعالیت است. اما تصاویر ذهنی که به دست می آیند از عوامل مختلف خارجی که با هم ترکیب می شوند و نیز ارتباط دارند، با استعداد گیرایی ذهن انسان ها و نحوه ورود تاثرات خارجی از نظر کیفی و کمی(حالت و مقدار) و آنچه که برای انسان مسئله است "شناخت" و مسایل مربوط به آن می باشد. به تعبیر سادتر انسان همیشه، می خواهد بداند آنچه را که نمی داند، و این دانستن را پایانی نیست.

اهداف تحصیلات دانشگاهی به طور خلاصه عبارت است از یادگیری مفاهیم و موضوعات مربوط به هر رشته، انتقال دانش و معرفت از یک نسل به نسل دیگز، همگامی با پیشرفت های علمی، فرهنگی و نظایرآن، رشد و بالندگی همه جانبه دانشجو و آماده ساختن او برای قبول مسئولیت های مختلف فردی و اجتماعی، در این صورت این پرسش مطرح میشود که با چه روش و ابزاری می توان این رشد و بالندگی همه جانبه را ایجاد کرد؟

آیا با روش مکانیستی غیر قابل انعطاف که بر حفظ کردن کلمات و مفاهیم و منفعل بودن تاکید دارد می توان به این هدف رسید؟

مسلما پاسخ منفی است. اامروزه روش های تدریس پا به پای تحول علوم، دگرگونی چشم گیری داشته است. در شیوه های جدید دانشجو ذاتا فعال در نظر گرفته می شود و هدف اصلی از آموزش، توانمند سازی مداوم در جهت به ظهور رسانیدن خلاقیت و استعدادهای بالقوه است. لذا بجای اهمیت دادن به حافظه و محفوظات ذهنی بر استدلال، بینش و خلاقیت تاکید می شود.

محیط کلاس محیطی دو سوی و بر اساس مشارکت تمام دانشجویان در یادگیری اداره و برنامه ریزی می شود. عصر ما عصر دقت، محاسبه، پیش بینی و سرعت است. عصری که در آن تصمیم گیری نمی شود مگر بر اساس تحقیق کامل و برآورده پیوسته های مختلف مربوط به آن تصمیم، بنابر این می توان گفت؛ یکی از اهداف مهم آموزش عالی، پرورش پژوهشگر ماهر و ایجاد زمینه برای گسترش پژوهش و تحقیق می باشد.

در این جزوه درسی هدف؛ تشریح روش تحقیق و تهیه گزارش های علمی و نوشتن مقاله یا پایان نامه تحصیلی است. تهیه گزارش تحقیقی توسط دانشجو موجب می شود که درس های کلاس را بهتر درک کند و به جای اینکه در روند آموزش منفعل باشد و فقط به خاطر امتحان و گرفتن مدرک مطالعه کند، کاملا پویا بوده و با یک آمادگی قبلی وارد کلاس گردد، با علاقمندی به درس توجه و در باره مسائل درسی با استاد و همکلاسی ها گفتگو کند و در نتیجه موضوع درس را با عمق و وسعت بیشتری درک کند و در عین حال استاد را نیز وادار به توجه و علاقه بیشتر به کلاس نماید.

فرمت نوشتن مقاله اقدام پژوهی / ابراهیم علی پور

مراحل پاس کردن درس کار ورزی 2 - ابراهیم علی پور

نام درس: اقدام پژوهی (روش تحقیق)

های ,درس ,تحقیق ,روش ,انسان ,کلاس ,می شود ,و در ,می توان ,ذهن انسان ,کند و

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

الماس های درخشان مطالب اینترنتی آپشن خودرو | استریو آرام رادان دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. کار و کارافرینی دنیای نو اوج وبلاگ نمایندگی میرداماد مرکز تحقیقات معلمان نجف آباد داستان های حکیمانه frectylesib